8 цитати од големата учителка Марија Монтесори кои ќе одекнат во душата на секој родител

Марија Монтесори е италијанска докторка и светски позната креаторка на сопствениот педагошки систем заснован на идејата за бесплатно образование. Еве неколку цитати од Марија кои ќе го допрат секој родител, без разлика како тој смета дека е соодветно да го воспитува своето дете.

 

„Децата учат од она што ги опкружува“

Списокот на „заповеди“ на Марија Монтесори е популарен на Интернет. Тие се основните принципи на воспитувањето на децата.

Децата се учат од она што ги опкружува. Ако детето често е критикувано, тоа учи да осудува. Ако детето често го фалат, учи да оценува. Ако детето често е исмејувано,тоа учи да биде срамежливо. Ако детето живее со чувство на сигурност, учи да верува. Ако детето често се срами, тоа учи да се чувствува виновно. Ако детето често се охрабрува, тој добива самодоверба. Ако детето живее во атмосфера на пријателство и се чувствува неопходно, тој учи да најде љубов на овој свет“.

Многу од нив изгледаат едноставни и објективни мисли, но во пракса е тешко да се применат овие правила. Марија Монтесори верувала дека треба да бидете искрени со вашето дете. Затоа, кога детето ќе нацрта нешто и ќе ви донесе да го видите, не треба само да го фалите детето, туку да му кажете: „Овде е некако многу светла бојата“ или „Ми се допаѓа тоа што го направи. Фала што ми покажа“. Може да користите и совети: „Ако ова е противпожарно возило, каде се цревото и тркалата?“

 

„Не хранете дете под 5 години со лажица“

Во својата книга „Помогни ми да го направам сам“, Монтесори пишува дека гледаме кукли кај децата: „Ги переме и ги храниме на ист начин како да се кукли. Ниту една минута не мислиме дека ако детето не направи нешто, тогаш очигледно не знае како да го направи тоа“. Важно е да не барате од бебето идеално да држи лажица, туку да научи како да го прави тоа.

 

„Верувајте му на внатрешниот нагон на детето“

„Детето прво ја бара својата независност, не затоа што не сака да биде зависно од возрасното лице. Но затоа што тој има во себе некаков оган, некои нагон, да прави одредени работи, а не други работи“.

Како што споменавме не треба само да ги фалиме децата без разлика на се. Кога даваме празни пофалби или награди, ги учиме децата да ја вршат својата работа за да го задоволат одобрувањето од другите. Кога сакаат да ви помогнат да го исчистите подот, забавете и дајте им шанса да се обидат. Знаеме дека може да биде тешко со зафатени распореди и многу работи, но овие мали моменти ќе поттикнат независност на долг рок. Нашите деца сакаат да работат. Сакаат да прават работи за себе. Треба само да им дозволиме.

„Дозволете сè што не им пречи на другите“

„Мораме да го потиснеме во детето сè што непријатно ги навредува или влијае на другите или што е во природата на груб или непристоен чин. Но, сè друго не само што треба да биде дозволено, туку и да стане предмет на набљудување“, смета наставникот.

 

„Не го присилувајте вашето дете постојано да биде совршено“

Dr. Maria Montessori, Italian education expert and founder of the Montessori schools, is shown on Aug. 27, 1970. (AP Photo)

Според методот на Монтесори, нема потреба постојано да се одржува совршена дисциплина. Важно е да ги научите децата да седат тивко само во оние моменти кога тоа е неопходно, на пример, за време на лекција, во театар или во процес на работа. Децата треба да разберат дека треба да се однесуваат тивко не само така, туку заради каузата. Тогаш ќе им биде полесно да се прилагодат на животот на возрасните:

„Задачата на воспитувачот е да се погрижи детето да не го меша доброто со неподвижноста и злото со активност, што старата дисциплина честопати греши. Тоа е затоа што нашата цел е да дисциплинираме за активност, за работа, за добро, а не за неподвижност, за пасивност, за послушност.

 

„Не е доволно само да се купат едукативни играчки и книги: тие мора да се користат“

„Бидете активни во подготовката на околината. Водете постојана, прецизна грижа за неа. Покажете го местото на секој развоен материјал и правилните начини за работа со нив“, поучува Монтесори.

На интернет има многу описи на игри кои секој родител може да ги направи со свои раце. Сите тие помагаат во развојот на логиката и фината моторика. Сепак, важно е во играта да бидат вклучени не само децата, туку и мајките и татковците . Во спротивно, дури и најсветлата и најшарената книга ја губи својата вредност.

 

„Фокусирајте се на доброто“

„Не зборувајте лошо за детето, ниту со него ниту без него“, учи основачот на методологијата. Разбирливо е дека возрасните нема да ги критикуваат пријателите и роднините зад грб, а уште повеќе лично. Меѓутоа, понекогаш родителите забораваат дека правилото важи и за децата. Фразата „Каква лоша Маша: таа не јадеше каша“ треба да исчезне од нивниот речник.

 

„Прво погледнете се себеси, па потоа запрашајте се зошто детето се однесува некако“

Mother with child are playing in sandbox

Родителите се најважниот пример за детето. Невозможно е да се бара ученикот да не пцуе со пцовки ако мајката или таткото ги користат. Затоа анализирајте се како се однесувате вие пред вашето дете, па потоа запрашувајте се зошто тоа се однесува на некаков начин.

  • МЕРИ напиша:

    АКО ДЕЦАТА СЕ ТРЕТИРААТ КАКО ДРУГАРИ ,ТОГАШ ТИЕ СЕ ПОСРЕЌНИ,АКО ДЕЦАТА ГИ ДОЖИВУВАМЕ КАКО ДЕЦА ,ТОГАШ ТИЕ СЕ САКАНИ ,АКО ДЕЦАТА ГИ ТОЛЕРИРАМЕ ,ТОГАШ ТИЕ СЕ ПОУСПЕШНИ

  • Коментирај анонимно

    Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *