Целосно самоуправувачките автомобили кои не бараат човечка интеракција ќе бидат достапни за 12 години. Па дали ќе брзате да купите еден во 2035 година?

Експертите предвидуваат дека е малку веројатно дека ќе видиме целосно автоматизирани автомобили кои не бараат човечка интеракција на патиштата до 2035 година. И покрај возбудливата јавна имагинација на автономните возила и инспиративните невидени соработки меѓу производителите на автомобили и технолошките иноватори, постојат предизвици со кои се соочуваат производителите – вклучувајќи ги и оние поврзани со доверливоста на софтверот и сајбер безбедноста.

 

Уште повеќе што овие возила сè уште се соочуваат со огромни предизвици, вклучително и регулаторни, правни и безбедносни пречки кои треба да се надминат пред да бидат пуштени во употреба.

Според предвидувањата на истражувачката компанија GlobalData, AV индустријата нема да развие целосно самоуправувачки автомобил до 2035 година. Компанијата во извештајот наведе дека очекуваат временските рокови за производство да бидат „вратени во текот на следните неколку години“.

Во извештајот се вели: „Очекуваме временските рокови за распоредување на целосно автономни возила (Ниво 5) да се повлечат назад во следните неколку години. Компаниите кои направија големи облози на технологијата ќе продолжат да се движат кон комерцијализација, но може да биде поблиску до 2035 година пред да почнеме да гледаме значајно распоредување на целосно самоуправувачки возила“.

 

Возилото од Ниво 5 се однесува на возило за кое не е потребна никаква човечка интеракција, што значи дека кога ќе се развијат и на крајот ќе бидат распоредени, нема да имаат волан или педали. И во реалноста, многу парчиња сè уште треба да се стават на своето место пред автономните возила да станат нормална појава на патиштата.

 

Сепак, како што беше речено, истражувачката фирма верува дека возилата на AV од ниво 3 ќе бидат распоредени во средината на деценијата. И по ова, нивото 4 брзо ќе дојде на пазарот. Главната разлика помеѓу автономијата на ниво 3 и 4 е тоа што автомобилите со самовозење на ниво 4 можат да интервенираат ако има дефект на системот или ако работите тргнат наопаку. Ова се споредува со возило од ниво 0, што го користат повеќето возачи на патиштата денес; бидејќи тие се рачно контролирани.

И според фирмата, развојот на AV исто така се забавува. Ова се должи на зголемената инфлација и руската инвазија на Украина, што значи дека побарувачката и влезните трошоци се погодени.

И според GlobalData, извештајот објавен во јануари 2022 година откри дека автономните возила во моментов се повеќе возбудливи отколку суштински, со оглед на значајните технолошки, финансиски и регулаторни бариери за нивната широка употреба.

 

 

Зборувајќи за ова, Амрит Дами, тематски аналитичар во GlobalData, рече: „До 2035 година, 5,1 милиони AV од „ниво 4“ – АВ кои можат сами да се возат само во геооградена област – и 2,7 милиони AV од ниво 5 – АВ кои можат да се справат со секакво возење задачи во сите околности и средини – ќе бидат на патиштата во светот. Сепак, нивното производство ќе се забави додека производителите на автомобили се борат со регулаторните и технолошките пречки“.

Дами продолжи: „Технолошкиот скок помеѓу автоматизацијата на ниво 2 и ниво 3 ги натера некои производители на автомобили да се сомневаат дали вреди да се стремите кон ниво 3. Со оглед на високите финансиски и временски трошоци, можеби долгорочно вреди да се инвестира чисто во возила на ниво 4 и 5 без возач“.

  • Veliki brat напиша:

    Abe ja na zenami ne I daam da me voze, a ne pa na taj toster na baterii…

  • Коментирај анонимно

    Напиши одговор на Veliki brat Откажи одговор

    Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *