Дали ќе го погодите точниот одговор на оваа математички ДВОСМИСЛЕНА задача, која ги збуни и најголемите математичари, а корисниците на интернет ги поттикна на долги дебати?!

Кој е вашиот одговор? 4 или 1? Тоа е прашањето за кое корисниците на „Твитер“ дебатираат оваа недела, откако некој ја сподели задачата по математика на 11-годишно дете на интернет.

Алгебарската равенка ги чеша нивните глави додека се обидуваат да се сетат на правилниот начин за решавање на проблемот користејќи редослед на операции.

Дебатата за равенката доаѓа додека наставниците во Англија и Велс се подготвуваат да им се придружат на речиси 100.000 работници во јавниот сектор кои штрајкуваат следниот месец, бидејќи бараат повисоки плати.

 

Националниот синдикат за образование (НЕУ) го објави штрајкот во понеделникот, само неколку недели откако премиерот Риши Сунак вети дека математиката ќе биде задолжителна низ Велика Британија за учениците до 18-годишна возраст.

Така, бидејќи математиката може многу подолго да стане основна домашна задача во домаќинството, ние прашуваме… дали можете да го пронајдете одговорот на оваа трендовска равенка?
Корисниците на Интернет се расправаат околу „точниот“ одговор на загатката со бројки, за која експертите велат дека е „математички двосмислена“.

Еден корисник на „Твитер“ тврди дека одговорот е 4 „бидејќи по решавањето на заградите се оди од лево кон десно“.

Друг прашува: „Како да добивате дури 4 од ова?“

 

 

„1 ако го правиш правилно, 4 ако паднеш на очигледната стапица“, повтори некој друг.

Друг корисник додаде: „Одам на универзитет и сум немал ваква ситуација никогаш“.
Ана Мастерсон, ветеран наставник и главен директор за учење во „Atom Learning“, изјави дека дали некој ќе постигне решение од 1 или 4 зависи од тоа која математичка „конвенција“ ја користи.

„Училиштата денес ја следат конвенцијата дека множењето и делењето треба да се решаваат во истата фаза  – кадешто решавате лево кон десно во равенката“, објасни таа.

Тоа се однесува на редоследот на операциите за решавање на математички равенки и означува: загради, индекси, делење, множење, собирање и одземање.
36 : 3 (8-6)

= 36 : 3 x 2

= 12 x 2

= 24

24 потоа се дели со именителот, 6, со што се добива конечниот одговор: 4.

Меѓутоа, г-ѓа Мастерсон објасни дека другата конвенција која следи ги третира броевите пред заградите треба да се гледаат како „поврзани“ отколку ако има симбол на операција.

Затоа тие бројки ќе треба прво да се помножат со која било равенка или број што е во заградите:

36 : 3 (8-6)

= 36 : 3 (2)

= 36: 6

= 6

Тогаш броителот на 6 ќе се подели со именителот 6, со што ќе се добие конечниот одговор: 1.

Експертот по математика тврди дека повеќето калкулатори и софтвери кои пресметуваат равенки во линија го следат првиот тип на конвенција што дава решение од 4.

„Тоа е технички поточниот одговор“, објасни г-ѓа Мастерсон.

„Меѓутоа, во училниците или испитите, малку е веројатно дека на студентот некогаш ќе му биде поставено ова прашање за да го тестира неговото знаење за редот на операции бидејќи тоа е математички двосмислено!“

  • Meto напиша:

    Каква конвенција какви глупости, од каде ги вадите овие дезинформации!? Јас разбирам дека сакате да бидете интересни ама ги буните децата, на кои и онака веќе нема кој да им објасни.

    Замислете дека ова не се бројки, абна пример микро- или нано-метри. Дали инжинерот, што треба да исече нешто (на пример) по таа формула, прво треба да праша по која која конвенција да сече!? Не бидете дебили и не поставувајте повеќе вакви глупости.

    А за решението: 36/3(8-2)/6/1, двојна дропка, се крати 36 со 3 и останува 12/2/6/1, се уште двојна дропка, множење надворешни со надворешни (12*1) , внатрешни со внатрешни (6*2), 12/12 = 1. Нема потреба од никакви конвенции.

  • Коце напиша:

    Братко, за жал ти си дебилот овде. Во математиката има правила на пишување и редослед на операции. Намерно е напишана така за да се палат луѓе како тебе. Ниту еден математичар не би ја напишал така, целта е да покаже дека се прават забуни со примена на PEMDAS – BIDMAS методи. За жал решението не ти е точно, ниту методот ти е коректен. Прво се решаваат загради, множење – делење, собирање – одземање. Правилно напишана е “(36:3)x(8-6) / 6”. “12×2 / 6” “24/6 = 4”. Твојот метод е BIDMAS, односно го користат баш тие по кои што ти плукаш.

  • Xx напиша:

    Vrska nemas batka. Tuka e samo matematika so dvojni dropki.Meto e vo pravo.

  • Sas напиша:

    Batka ti redis zagradi kako ti odgovarat…

  • Сончо напиша:

    Ви се чудам, и не сум сигурен дали тоа некој Ви го предавал или сами си го измисливте.
    Какви двојни дропки какви глупости, да си се вратите во 5-то , 6то одд.
    Заградата е она што секогаш прво се РЕШАВА а се останато СЕ ПРЕПИШУВА. Потоа се разбира операциите * , / па +,-. Одговорот е 4. Сум ја поставувал оваа задача на моите студенти и 99 % ја решиле точно.

  • Мето напиша:

    Тешко на тие студенти, а изгледа и нам останатите 1%. Или 4%?

  • THE IRON HEART напиша:

    Tesko tebe Sonco a i na studentite, dovolno e deleneto vo dropka da ja stavis i go dobivas odgovorot 1 ili po redosled so matematickite operacii.

  • Славчо напиша:

    Полесно ќе се примени математичка логика ако посебните броеви во задачата ( математичкиот израз ) се заменат со општи броеви ( 36 = a, 3 = b, 8 = c и 6 = d ) и задачата се решава ( разложува ) како општа равенка. Кога после множењето на изразот врзан со заградата b(c-d) = bc – bd повторно се вратат посебните броеви се врши едноставна пресметка и се добива единствениот можен точен резултат и тоа е број 1, а не 4 како што пресметуваат калкулаторите ( машините ) како е погоре потенцирано.

    36 : 3(8-6) a : b(c-d) a : (bc-bd) 36 : (3×8 – 3×6) 36 : (24 – 18) 36 : 6 6
    ———— = ———— = ————– = —————— = —————- = ——— = —- = 1
    6 d d 6 6 6 6

  • Коментирај анонимно

    Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.