Електричните автомобили се спасот за иднината! Нова батерија за автомобили која се полни за 3 минути и трае 20 години!

Новата батерија за електрични возила, која се полни за три минути и трае 20 години, наскоро би можела да дојде и кај новите автомобили.

Adden Energy, старт-ап со седиште во Волтам, Масачусетс, доби лиценца и финансирање од 5,15 милиони долари за да го изгради дизајнот на батериите во размери за да се вклопат во електричните возила.

Батеријата, развиена од научниците од Харвард, е литиум метал, наместо литиум јон кој се наоѓа во електричните возила кои се веќе на пазарот. Неговиот сложен дизајн, инспириран од BLT сендвич, го спречува растот на проблематичните „дендрити“ кои растат во литиум-металните батерии и го скратуваат нивниот животен век.

Во моментов, електричните возила содржат литиум-јонски батерии кои се распаѓаат со текот на времето и траат до седум или осум години, во зависност од тоа колку се користат – слично како батерија на паметен телефон. Овие литиум-јонски батерии може да се заменат, но може да чинат илјадници фунти, што значи дека на возачите често им е подобро да купат целосно ново EV.

Но, оваа нова солидна, литиум-метална батерија може да го зголеми животниот век на електричните возила на споредлива должина со автомобилите на бензин и дизел – до 20 години – без потреба од замена на батеријата во ова време.

Во лабораторијата, прототипот на батеријата на тимот постигна стапки на полнење на батериите дури три минути со преку 10.000 циклуси во текот на животот.

Новата технологија е создадена од Ксин Ли и неговите колеги од Факултетот за инженерство и применета наука на Харвард Џон А. Полсон (SEAS).

„Постигнавме во лабораторија од 5.000 до 10.000 циклуси на полнење во животниот век на батеријата, во споредба со 2.000 до 3.000 циклуси на полнење дури и за најдобрите во класата сега, и не гледаме фундаментално ограничување за зголемување на нашата технологија за батерии“, рече. Ли.

Батериите имаат три главни компоненти – анода, катода и електролит.

Електролитот (обично хемикалија) ги одделува анодата и катодата и го движи протокот на електрично полнење помеѓу двете. Литиум-јонските батерии ги придвижуваат јоните на литиум од катодата до анодата за време на полнењето. Но, кога анодата е направена од литиум метал, на површината се формираат структури слични на игли наречени дендрити. Овие структури растат како корени во електролитот и ја пробиваат бариерата што ги дели анодата и катодата, предизвикувајќи потенцијално да се запали батеријата.

За да го надминат овој предизвик, Ли и неговиот тим дизајнираа повеќеслојна батерија, со дизајн на сендвич, со различни материјали со различна стабилност помеѓу анодата и катодата. Како што беше претходно опишано во Nature, дизајнот спречува пенетрацијата на литиумските дендрити со нивно контролирање и задржување.

Батеријата е така слоевита – прво доаѓа лебот (литиум металната анода), а потоа зелената салата (облога од графит). Следно, слој домати (првиот електролит) и слој сланина (вториот електролит) и на крајот уште еден слој домати и последното парче леб (катодата). Во овој дизајн, на дендритите им е дозволено да растат низ графитот и првиот електролит, но се запираат кога ќе стигнат до вториот. Со други зборови, дендритите растат низ зелената салата и доматот, но застануваат на сланината. Бариерата за сланина ги спречува дендритите да протуркаат и да ја склопат батеријата.

Батеријата е исто така само-заздравувачка – што значи дека нејзината хемија и овозможува да ги пополни дупките создадени од дендритите.

Истражувачите, исто така, ја нагласуваат важноста да се помогне да се забрза усвојувањето на еколошки електрични возила во светлината на климатската криза. Електричните возила генерално се сметаат за поеколошки од возилата на бензин, познати по нивните емисии за затоплување на планетите.

„Целосното електрификација на возниот парк е еден од најзначајните чекори што можеме да ги преземеме во борбата против климатските промени“, рече Фицхуг, извршен директор на „Adden Energy“.

  • Sasho напиша:

    i Tesla imase vakvi revolucionerni idei, ama banditite od amerika ne sakaat takvi raboti

  • Коментирај анонимно

    Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.