Конечен доказ дека Исус бил погребан во Торинското платно? Нова ревизија открива непобитни докази што ќе го замислат секој неверник
Торинското платно е еден од најмистериозните артефакти во христијанската историја. Се верува дека во него било завиткано телото на Исус Христос по распнувањето. Иако долго време научниците дебатираат за неговата автентичност, нови истражувања повторно ја отвораат можноста дека платното навистина потекнува од 1 век н.е.
Историски контекст
Платното за првпат се појавува во историските записи во 1354 година, кога францускиот витез Жофроа де Шарни го предал на Црквата. Подоцна било пренесено во Торино во 1578 година, каде што се чува и денес.
Противречни истражувања
Во 1988 година, јаглеродно датирање покажа дека платното потекнува од 13-14 век, што ги поттикна скептиците да го отфрлат како средновековен фалсификат. Но, ова тестирање подоцна било оспорено, бидејќи примерокот бил земен од дел што бил поправан во Средниот век.
Нови научни докази
Во 2022 година, тим научници предводен од д-р Либерато Де Каро и професорот Џулио Фанти, со рентгенски анализи докажале дека ленот е стар околу 2.000 години. Ова ги поништува претходните резултати и ја враќа дебатата на почеток.
Покрај возраста на ленот, истражувачите користеле спектроскопија за да анализираат остатоци од крв и билни смоли кои биле користени за подготовка на телата за погреб во еврејската традиција од 1 век. Присуството на овие смоли дополнително ја поврзува историјата на платното со времето на Христос.
Австралискиот истражувач Вилијам Вест, во книгата The Shroud Rises, тврди дека платното без сомнение прикажува 3D репрезентација на Христовото тело — нешто што човек не можел да создаде во Средниот век. Според него, зрачењето што ја создало сликата е слично на ефектите од микробранови експлозии, што ја прави сликата единствена во светот.
Форензички детали
Платното содржи траги од исушена крв, со јасно видливи повреди што соодветствуваат на описите од распнувањето:
- Убодни рани од трновиот венец
- Прободени раце и нозе со клинци
- Длабока рана на левата страна од телото
- Траги од камшици со железни топчиња
Анализите покажуваат дека крвта била присутна на платното пред да се појави самата слика, што го исклучува фалсификатот. Дополнително, типот на крв е АБ — редок тип кој честопати се наоѓа на други христијански реликвии, како Судариумот од Овиедо.
„Две или три од овие работи се импресивни“, вели Вест. „И тоа е исто така доказ за навистина брутално злосторство, варварско јавно погубување на човек од неговите политички и религиозни непријатели“.
Сите повреди и телесни течности се во согласност со раните што Исус ги претрпел на денот на неговото погубување. Лабораториските тестови покажуваат дека оваа исушена крв и течност на платното се непогрешливо човечки.
Онаму каде што Исус беше принуден да го носи крстот на рамо додека го влечеше по ридот, сликата на Плаштеницата покажува модринки.
Делот со крвта е еден од најсилните научни докази што ја поддржуваат автентичноста на Торинското платно!
Анализите покажуваат дека крвните дамки се присутни на ткаенината пред да се формира сликата на телото. Ова е докажано со рендгенска спектроскопија — таму каде што има крв, нема слика под неа. Со други зборови, крвта физички го блокирала процесот што ја создал сликата.
Зошто е тоа важно?
Ако некој уметник го фалсификувал платното, тој најпрво би ја нацртал сликата на телото, а потоа би додал крв за да ги имитира повредите. Но, научните анализи покажуваат спротивното: прво била крвта, па дури потоа се појавила сликата.
Што ни кажува ова?
Тоа значи дека платното било навистина завиткано околу рането, крваво тело. Крвта се појавила на ленот природно, како резултат на контакт со раните — пред мистериозниот процес (можеби некој вид радијација) да ја оформи сликата.
Фактот дека крвта дошла прва, а сликата втора, го исклучува сценариото за средновековен фалсификат. Доколку платното беше уметничко дело, авторот немаше начин да го предвиди овој феномен, особено со технологијата од 14 век.
Ова е еден од најтешко објаснивите аспекти на Торинското платно — и токму затоа толку многу научници веруваат дека е нешто навистина уникатно и мистериозно.
Неповторлива слика
Сликата на платното е негатив, видлив најдобро преку фотографија. Влакната на ленот се обезбоени само на површината, без траги од пигменти или бои. Научниците и уметниците со векови не успеале да создадат сличен ефект, ни со модерна технологија.
Во 2021 година, италијанскиот истражувач Матеи Ѕугио успеал да реплицира мал дел од ефектот користејќи ултравиолетово зрачење, но му биле потребни огромни количества енергија, далеку над капацитетот на која било позната технологија од средниот век.
Иако науката не може со сигурност да потврди дека платното прикажува лик на Исус, новите анализи ги побиваат тврдењата дека е средновековен фалсификат. Останува прашањето: дали Торинското платно е најстариот форензички доказ за страдањето на Христос или мистерија што науката се уште не може да ја објасни?
Како што вели Вилијам Вест: „Многу луѓе се обиделе да ја реплицираат сликата, но никој не успеал — дури ни со модерна технологија.“
I truly enjoy studying on this website , it holds wonderful posts. “Heavier-than-air flying machines are impossible.” by Lord Kelvin.
Hiya, I am really glad I have found this info. Today bloggers publish only about gossips and net and this is really irritating. A good website with exciting content, this is what I need. Thanks for keeping this web-site, I’ll be visiting it. Do you do newsletters? Can not find it.
Коментирај анонимно