Луѓето револтирани дека Safe City казнува ако возиш и +1 од дозволеното – Еве што треба да се направи и каква е праксата во Европа каде овој систем го има веќе долго време

Откако почнаа луѓе да се жалат дека и за +1 км на час од дозволеното им стигаат казни еве анализа со Google Gemini на тоа како е праксата во Европа и што треба да се направи. А бе веќе не треба ни да се мисли, за се имаш готово решение 🙂
Системот „Safe City“ (Безбеден град) е технички напреден, но проблемот лежи во параметрите за казнување. Еве длабинска анализа за тоа како Европа го решава овој проблем, зошто постои толеранција таму и каде греши македонскиот модел.

Европскиот стандард: „Техничка толеранција“ наспроти „Нулта толеранција“

Во Европа, правниот и техничкиот систем признаваат два фактори кои го оневозможуваат казнувањето за 1 км/ч над дозволеното:
а) Грешка на мерниот уред (радарот/камерата): Ниту една камера не е 100% прецизна.
б)Грешка на брзинометарот во возилото: Автомобилите фабрички покажуваат малку повисока брзина од реалната (по пропис на ЕУ).
За да се избегнат судски тужби каде возачот тврди дека возел 50, а радарот измерил 51 поради грешка на уредот, европските држави воведоа задолжителна дедукција (одбивање) на измерената брзина пред да се напише казната.
Еве како големите европски земји ги имаат подесено своите „Safe City“ системи за брзини под 100 км/ч (градско возење):

Како функционира во пракса за (Зона 50 км/ч, градско подрачје)

Германија 3 км/ч (фиксна)Ако радарот измери 53 км/ч, се одземаат 3. Резултат: 50 км/ч. Нема казна. Казна стига дури ако радарот измери 54 км/ч.
Франција 5 км/ч (фиксна)Радарот треба да измери 56 км/ч за да бидете казнети (56 – 5 = 51 км/ч -> казна).
Шпанија „Правило на 7“ Најлиберален систем. Во зона 50, камерите се подесени да сликаат дури на 58 км/ч (50 + 7 толеранција).
Австрија 3 км/ч (ласер) / 5 км/ч (радар)Слично како Германија, се одзема маргината на грешка на уредот пред да се издаде казна.
Холандија 3 км/ч Имаат и дополнително правило: Не се процесираат казни помали од одредена сума или ако пречекорувањето по дедукцијата е под 4 км/ч на автопат.
Велика Британија 10% + 2 mph (препорака)Иако законот е строг, полициските насоки (ACPO) сугерираат казната да започне на 57 км/ч во зона 50 (10% од 50 = 5 + 2 = 7).2.

Зошто Скопје е блокирано? (Психолошкиот ефект)

Проблемот со македонскиот модел не е само во парите за казната, туку во ефектот врз протокот на сообраќај:
Ефект на „Кенгур“ (Kangaroo effect): Кога возачите знаат дека нема толеранција, тие не возат 50 км/ч во зона 50. Од страв, тие возат 40 или 45 км/ч.
  • Панично кочење: Штом возачот ќе ја види камерата, нагло кочи дури и ако вози според прописите, за да биде „сигурен“. Ова создава верижна реакција назад и предизвикува метеж (фантомски застој).
  • Гледање во таблата, а не во патот: Возачот е принуден 80% од вниманието да го насочи кон брзинометарот за да не надмине ниту 1 км/ч, наместо да гледа во пешаци и други возила.

Како треба да биде регулирано во Македонија?

Во Македонија, Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата (ЗБСП) навистина предвидува казни за пречекорување од 10 км/ч па нагоре (со фиксна сума), но проблемот е што МВР и системот „Safe City“ веројатно ги процесираат и најмалите пречекорувања без јасно дефинирана метролошка дедукција.
За да се реши ова, потребна е примена на Правилникот за метролошки барања за мерилата на брзина. Секој атестиран уред (радар/камера) има фабричка грешка од ±3 км/ч или ±3%.

Предлог решение по европски терк:

  • Воведување на задолжителна техничка дедукција: Системот автоматски да одзема 3-5 км/ч од измерената брзина во корист на возачот (како во Германија и Франција).
  • Транспарентност: Јавноста мора да знае: „Во зона 50, камерата слика на 54“. Ова ќе го релаксира сообраќајот и ќе го врати протокот, бидејќи луѓето ќе возат 50, а не 40.

Преземено од Никола Спасов.

 

  • Струмица напиша:

    А да ги сокршиме сите

  • Васе напиша:

    Браво за Никола!!! Одлична споредба. Но, проблемо е што ние сме далеку од Европа и ЕУ решенијата.
    И да се превземе европско решение, ќе се толкува на „македонски начин“!!! А тоа е – за инает!!!
    Најдобро решение ви е точак!!! Иако и тука уведоа глупа казна – забрането слушање музика на пешачки!?
    Ова е 2 глуп закон после најглупио закон у историјата – забранет секс на јавно место (и Водно го сметаат за јавно место)!!! А Владата се жали на намален наталитет!!! Холандија има закон со кој ги ослободува вработените ако сакаат секс за принова!
    Мислам дека крајна цел на Владата е полнење на Буџето за побрзо врачање на унгарскио кредит!!! Замислете 110,000 прекршоци дневно во Скопје од кои 5,000 поминување на црвено светло.
    Весела математика: 5,000 x 250 евра (казна за поминување на црвено) = 1.250.000 евра : 1/2 (ако се плати казната до 8 дена) = 625,000 евра дневно, собирање арач само од Скопје!!!

  • …… напиша:

    Chudni lugje ste. Zarem za vas e vo red da ve kontroliraat drugi i kazhuvaat shto da pravite? A da pochnete da si go podobruvate karakterot od doma prvo?

  • Горан напиша:

    Јас сум возач на камион шлепер од 2007г.Ги прашувам пред неколку дена полиција.Некогаш треба неминовно да отстапам и за да влезам во некоја фирма во рикверц мора и преку две полни линии да поминам за да се паркирам.Ми викаат за тоа покрај казната се одговара и кривично.Е вие што сте по законите дојдете завртете камион на две ленти без да нагазите полни линии.Каков закон вие нема да можете ни 2 метра напред да тргнете.Воведуваат нешто што на секаков начин само да ги глобат возачите.Брзината од +1 км да се казнува тоа е апсурд што го нема никаде во свет.Прашувам ако е некој полицаец со негово возило приватно и го сними за пречекорување на брзината дали ќе плати казна.Има низа неправилности за кои треба да бидат донесени други закони и под кои услови неминовно ќе се случат особено за камионџии но и за сите останати возачи.

  • Коментирај анонимно

    Напиши одговор на Струмица Откажи одговор

    Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *