Научниците користат 6-месечно бебе, за да ја научат вештачката интелигенција како се развива човештвото – поради стравувањата дека технологијата може да не уништи

Научниците ја видоа вештачката интелигенција преку очите на бебе, во обид да ја научат технологијата како се развива човештвото – поради стравувањата дека може да не уништи.

Истражувачите од Универзитетот во Њујорк му прикачија на Сем рекордер за глава кога тој имал само шест месеци. Снимката од 250.000 зборови и соодветните слики беа пренесени на модел со вештачка интелигенција, кој научил како да препознава различни предмети слични на тоа како Сем.
Вештачката интелигенција го разви своето знаење на ист начин како детето – набљудувајќи ја околината, слушајќи ги луѓето во близина и поврзувајќи точки помеѓу виденото и слушнатото.

 

 

 

Експериментот ја утврди и врската помеѓу визуелното и јазичното претставување во развојот на детето. Истражувачите тргнаа да откријат како луѓето ги поврзуваат зборовите со визуелното претставување, како поврзување на зборот „топка“ со тркалезен, жив предмет, наместо со други карактеристики, предмети или настани.

Камерата по случаен избор ги снимила секојдневните активности на Сем, како што се оброците, читањето книги и играњето, што изнесувало околу 60 часа податоци.

„Со користење на модели на вештачка интелигенција за проучување на вистинскиот проблем со учењето јазик со кој се соочуваат децата, можеме да се осврнеме на класичните дебати за тоа кои состојки им се потребни на децата за да научат зборови – дали им се потребни јазични специфични предрасуди, вродено знаење или само асоцијативно учење за да продолжат. “, рече Бренден Лејк, доцент во Центарот за наука за податоци и Катедрата за психологија на NYU и виш автор на трудот.
„Се чини дека само со учење можеме да добиеме повеќе отколку што вообичаено се мисли“.

 

 

 

Истражувачите користеа визија и енкодер за текст за да преведат слики и пишан јазик за моделот со вештачка интелигенција за интерпретација од снимката добиена преку слушалките на Сем. Иако снимката честопати директно не ги поврзува зборовите и сликите, ботот „Child’s View for Contrastive Learning“ (CVCL), кој се состои од вештачка интелигенција и камера за глава, можеше да ги препознае значењата.

Моделот користеше контрастно учење кое создава информации за да предвиди кои слики и текст одат заедно. Истражувачите претставија неколку тестови од 22 одделни зборови и слики кои беа присутни во видео снимката на детето и открија дека моделот може правилно да поклопи многу од зборовите и нивните слики.

Нивните наоди покажаа дека моделот на вештачка интелигенција може да го генерализира она што го научил со стапка на прецизност од 61,6 проценти и можел правилно да идентификува невидени примери како „јаболко“ и „куче“ во 35 проценти од времето.

„Нашите резултати покажуваат како неодамнешниот алгоритамски напредок поврзан со натуралистичкото искуство на едно дете има потенцијал да го преобликува нашето разбирање за раното усвојување на јазикот и концептот“.

 

 

Еден пример покажа дека CVCL има проблем да го научи зборот „рака“, што обично е нешто што бебето го учи многу рано во својот живот.

„Бебињата имаат свои раце, имаат големо искуство со нив“, изјави Вонг за „Nature“, додавајќи: „Тоа дефинитивно недостасува како компонента на нашиот модел“.

Истражувачите планираат да спроведат дополнителни истражувања за да го реплицираат раното учење јазик кај малите деца на околу две години.

Иако информацијата не беше совршена, Лејк рече дека е „тотално уникатна“ и го претставува „најдобриот видик што некогаш сме го имале во она до кое едно дете има пристап“.

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *