Падот на Jaguar: Како „woke“ ребрендирањето ги урна продажбите за 97,5% и ја изнервира лојалната публика

Некогашната автомобилска икона Jaguar се соочува со најголемата криза во својата историја. Откога компанијата го замени легендарното лого со апстрактна буква „Ј“, продажбите во Европа паднаа 97,5% – од 1.961 возило во април 2024, на само 49 во април 2025. Овој шокантен пад ги збуни обожавателите, кои се чувствуваат изневерени од напуштањето на класичниот идентитет.

 

Падот на Jaguar: Како „woke“ ребрендирањето ги урна продажбите за 97,5% и ја изнервира лојалната публика

Класичната јагуар маскотa е заменета со футуристичко лого и кампања без автомобили

Во ноември Jaguar објави вртоглава промена: од класичното лого со јагуар, фирмата премина на геометриско „Ј“ кое многумина го нарекоа лого за чанта, а не за возило. Рекламната кампања воопшто не прикажа автомобили, туку модели облечени во колоритни и андрогени комбинации. Новиот имиџ беше наметнат под слоганот „copy nothing“, но наместо воодушевување, следуваше лавина критики и обвинувања за оддалечување од традицијата.

 

Класичната јагуар маскотa е заменета со футуристичко лого и кампања без автомобили

Продажбите бележат историски пад: Од луксузен симбол до фирма со само 49 продадени автомобили месечно

Според податоци на Здружението на автомобилски производители на Европа, Jaguar регистрирал само 49 нови возила во април 2025 – за разлика од 1.961 во истиот месец претходната година. Продажбата од јануари до април паднала за 75%, а глобалните испораки се намалиле за 85% од 2018 наваму. Компанијата официјално го припишува овој пад на стратешкиот прекин на производството во 2024, во пресрет на пуштањето во продажба на новата генерација електрични модели, но обожавателите остануваат скептични.

Продажбите бележат историски пад: Од луксузен симбол до фирма со само 49 продадени автомобили месечно

Експертите го критикуваат новиот пристап на Jaguar

Иако Jaguar се брани дека промените се дел од долгогодишна стратегија и премин кон целосна електрификација, светски познати бренд експерти ја осудија радикалната промена на изгледот и пореклото на брендот. Креативните директори од Лондон и Калифорнија ја оценија кампањата како „потполно промашување“, нарекувајќи ја „училишен пример за тоа како НЕ треба да се прави ребрендирање“ и „една од најдеструктивните маркетинг одлуки некогаш.“ Долгогодишните купувачи и познати личности низ светот гневно реагираа на отуѓувањето од традицијата.

Jaguar пред целосна трансформација: ризик за иднината или нужност за опстанок?

Поттикнати од критики, менаџерите на Jaguar тврдат дека во време на електрификација и нови пазарни потреби, брендот мора радикално да се реконструира. Директорот на фирмата истапи во јавноста поради „омраза и нетолеранција“ кон моделите во рекламите, потенцирајќи дека Jaguar се обидува да избега од „автомобилските стереотипи“ и да се наметне како трендсетер меѓу младите и еколошки свесните купувачи. Дали смелата одлука ќе го врати Jaguar на патот кон успехот – или ќе го потврди мотото „Go woke, go broke“ – останува да видиме.