Тајната позади екстра ниските цени на нарачките од кинескиот „Тему“
„Тему“ брзо стана петтиот најголем светски онлајн маркет откако беше лансиран во 2022 година. До крајот на 2024 година, платформата имаше 93,7 милиони корисници во Европа. Критичари нејзините ултраниски цени ги припишуваат на спорни практики како лош квалитет и агресивен маркетинг. Сепак, успехот ја реплицира бизнис-стратегијата на матичната компанија „Pinduoduo“ — трансформирање на Кина од „фабрика“ во „глобална продавница“.
Моделот „Од потрошувач до производител“ (C2M) е основа на „Тему“: обратни аукции ги принудуваат добавувачите да нудат пониски цени, а производителите ги складираат и враќаат непродадените производи. Ова го минимизира трошокот на „Тему“ истовремено создавајќи економии преку масовна логистичка консолидација со помош на „Pinduoduo“ — особено помагајќи им на помали производители кои не можат сами да генерираат голема побарувачка.
Социјалната трговија е клучот за растот: групни купувања ја намалуваат цената колку повеќе корисници се придружуваат — стратегија што ја направи „Pinduoduo“ водечка социјално-трговска платформа во Кина со 694 милиони корисници до средината на 2024 година. Игравизираните функции за купување стимулираат импулсивно трошење. Најпрво насочувајќи се кон пониските приходни класи во руралните области и мали градови, „Pinduoduo“ оствари профит до 2021 година и достигна приходи од 34,9 милијарди долари во 2023 година.
За разлика од „Amazon“, „Pinduoduo“ не наплатува провизии за продажба туку заработува преку логистика (38% од приходите) и маркетинг услуги (62%). Данок од 15% (наместо стандардни 25%) дополнително ја зголемува конкурентноста. „Тему“ ја искористува оваа стратегија надвор од Кина со искористување на даночни олеснувања за стоки под 800 долари/150 евра во САД/ЕУ. Со 200 илјади продавници и 4 милиони дневни пратки од Кина — цените се до 60% пониски од „Amazon“.
Агресивните инвестиции во маркетинг (4–5 милијарди годишно) го популаризираат слоганот „Купувај како милијардер“ преку TikTok и Instagram. Сепак високите трошоци за воздушен транспорт ги загрозуваат профитите — затоа „Тему“ сега користи поморски транспорт и складишта во САД управувани од кинеска дијаспора за да ги намали трошоците.
Новиот полуавтономен модел во Европа им дозволува на продавачите сами да ги поставуваат цените — што потенцијално го загрозува моделот на ултраниски цени доколку „Тему“ стане конвенционален маркетплејс како „eBay“ или „Amazon“, прашувањето останува: дали може да опстои без агресивните субвенции?
Коментирај анонимно