Вештачката интелигенција е тука за да остане – еве 5 вештини кои ќе ви помогнат да останете релевантни на променливиот пазар на труд

Вештачката интелигенција не е само нова тема насекаде – таа ја револуционизира и работната сила.

Иако историски, автоматизацијата најмногу влијаеше на индустриите, вештачката интелигенција го превртува сценариото, според „McKinsey“.

„Пообразованите работници веројатно ќе доживеат најголем степен на влијание“, се вели во неодамнешниот извештај на консултантската компанија за управување.

 

 

 

Дали вештачката интелигенција е закана за работните места?

Вештачката интелигенција е вид на вештачка интелигенција способна да генерира слики, текст или друга содржина. Се очекува технологијата да ја зголеми продуктивноста, да ги намали трошоците и да создаде нови можности за раст во широк опсег на индустрии.

Технологијата за вештачка интелигенција можеби постои повеќе од 50 години, но од лансирањето на четботот „ChatGPT“ на „OpenAI“ во ноември 2022 година, вештачката интелигенција брзо стана тема на разговор и за работодавците и за вработените.

ChatGPT, чет-бот за вештачка интелигенција, беше изграден на модел на голем јазик кој им помага на корисниците да дојдат до одговори на прашања, да ги усовршат есеите или резимеата, па дури и да генерираат слики и видеа. Тоа предизвика дебата за потенцијалот за тоа како вештачката интелигенција може да ги револуционизира индустриите и работата – а можеби дури и да ги ослободи работните места.

Со брзото усвојување на технологијата, експертите генерално се согласуваат дека вработените можат да бидат во чекор со барањата, да се „надградуваат“ или да вежбаат веќе усвоени вештини.
Оливер Вајман спроведува месечни истражувања на повеќе од 200.000 луѓе во 20 земји за да собере податоци за ставовите околу вештачката интелигенција и другите трендови.

Студијата покажа дека работодавците имаат приоритет на одредени групи на вештини кога станува збор за одржување на нивните работници во тек.

Еве пет групи на вештини кои ќе ви помогнат да останете релевантни:

  • Аналитичко размислување
  • Креативно размислување
  • Лидерство и општествено влијание
  • ВИ и големи податоци
  • Љубопитност и доживотно учење

 

Преку своето истражување за Generative AI, консултантската куќа идентификуваше јаз помеѓу перцепцијата на вработените и работодавачите за тоа кои вештини ќе бидат од највисок приоритет.

„Иако вработените се најмногу фокусирани на обука за вештачка интелигенција и големи податоци, работодавците најголем акцент ставаат на аналитичкото размислување“, изјави портпаролот на Оливер Вајман.

Во ерата на вештачката интелигенција, аналитичкото размислување е од клучно значење бидејќи иако технологијата може ефикасно да ги обработува и анализира податоците, сепак бара човечки надзор за да помогне во синтетизирањето на резултатите и извлекувањето информиран заклучок.

Креативното размислување е уште една посебна човечка вештина на која луѓето треба да и дадат приоритет. Додека ВИ има способност ефикасно да генерира нови идеи, да пишува написи или дури да прави музика, важно е да се напомене дека оваа способност е изградена на податоци за кои вештачката интелигенција е обучена.

„Генеративната вештачка интелигенција нема контекстуална нијанса и етичко расудување што луѓето треба да ги применуваат во анализата“, изјави портпаролот на Оливер Вајман.

 

 

Што значи ова?

Се очекувв ВИ да автоматизира повеќе „рутински ориентирани“ задачи кои порано беа значаен дел од секојдневната работа, оставајќи им на вработените повеќе време да потрошат на задачи кои се ориентирани кон повеќе луѓе или знаење.

Задачите кои бараат „човечки-вештини“ – како што е лидерството, или задачите што се засноваат на знаење или експертиза, на крајот ќе го преземат најголемиот дел од работниот ден, покажа истражувањето.
На крајот на краиштата, голем дел од одговорноста ќе лежи кај компаниите во обуката и усовршувањето на нивната работна сила, особено кога станува збор за учење како да се користат новите алатки за вештачка интелигенција.

Сепак, истражувањето сугерира дека овие „човечко-центрични“ вештини – како што се приспособливост, креативност, општествено влијание и љубопитност – ќе станат поважни од кога и да било ако работниците сакаат да останат конкурентни во овој нов пејзаж на работни места.

Коментирај анонимно

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *